Back 2 school

Helaas, de vakantie is voor de meesten alweer voorbij en daarom heb ik hier voor jullie wat back to school tips.

TIPS

  1. Pak de avond van te voren je tas al in en leg je kleren klaar. Het scheelt je veel gehaast in de ochtend en zo vergeet je ook veel minder snel je spullen.
  2. Begin op tijd met leren. Het is echt een standaard tip maar het is dan ook echt waar. Als je van te voren een schema maakt met wat je wanneer gaat leren ben je goed voorbereid op de toetsweek en is de kans op een hoger cijfer een stuk groter.
  3. Plannen scheelt een hoop stress. Zo heb je alles op orde en wordt de stapel huiswerk niet steeds groter en zo heb je niet opeens dat je je een avond van te voren bedenkt dat je nog allemaal dingen moest doen.
  4. Maak gewoon je huiswerk, het klinkt heel saai en veel moeite maar zonder oefening wordt een toets 10x zo lastig .
  5. Ik weet dat leren erg saai is maar ik heb iets wat dit leuker kan maken. Als je veel moet leren leg dan na elke paragraaf of elk stukje een snoepje of iets neer. Bij mij werkt het want ik wil gewoon dolgraag dat snoep 😉
  6. Zet je wekker niet op snooze. Dat klinkt heel vervelend want veel mensen zetten hun wekker een half uur van te voren en snoozen hem dan een paar keer zodat je nog even lekker kan blijven liggen maar doordat je elke keer weer gaat slapen en na een paar minuten wakker wordt gemaakt word je lichaam eigenlijk alleen maar meer moe. Wees dus even een bikkel en schop jezelf uit bed. Na een frisse douche ben ik meestal wel aardig wakker.

Geef een reactie

