Guhl color forming mousse

Ik wilde altijd al een keertje mijn haar verven maar ik zie erg op tegen uitgroei en aangezien ik ook heel lang haar heb zou het jaren duren voordat de kleur eruit gegroeid is. Toen ik deze color forming mousse zag staan bij het kruidvat zag ik de perfecte oplossing, deze ‘verf’ blijft namelijk maar 1 tot 3 wasbeurten zitten.

Guhl color forming mousse  €5,59  (te koop bij een drogisterij of op het internet)

Guhl color forming mouseGuhl color forming mouse 9

Ik heb de donkerste kleur ‘donkerbruin 30’ genomen want aangezien het geen echte verf is zal je de lichtere kleuren in mijn donkerblonde haar waarschijnlijk niet zien. Ze hebben namelijk ook de kleuren ‘zilverblond 98, lichtgoudblond 82, middenblond 70 en middenbruin 40’

Guhl color forming mouse 3

Dit is hoe de mousse eruit ziet wanneer je het op je hand spuit. Het heeft een beetje een bruin grijzige kleur.

Je moet de mousse aanbrengen op handdoekdroog haar en je moet het niet uitspoelen maar gewoon laten drogen.

Hier zie je mijn gewone haarkleur en mijn haarkleur wanneer ik de color forming mousse erin heb gedaan. Je ziet dat het wel echt een stuk donkerder is geworden en ik vind het ook nog best leuk staan. Mijn haar voelt wel een beetje stroef aan wat ik dan weer minder fijn vind maar na 1 keer wassen was dat ook weer weg.

Guhl color forming mouse 8

Dit zijn de kleuren die de verpakking je beloven te geven. Aangezien mijn haar licht/middenbruin is klopt het resultaat aardig.

Guhl color forming mouse 4
na 1 wasbeurt
Guhl color forming mouse 5
na 2 wasbeurten (ja mijn haar is hier geknipt ^^)
Guhl color forming mouse 6
na 3 wasbeurten

Je ziet dat mijn haar na 1 wasbeurt echt al een stuk lichter was geworden maar het was nog steeds wel donkerder dan normaal. Na de 2e wasbeurt had ik eigenlijk alweer mijn eigen haarkleur met wat donkerdere stukken en na de 3e wasbeurt had ik mijn eigen haarkleur weer helemaal terug.

Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat het er echt na 2 wasbeurten bijna helemaal uit was maar aan de andere kant vond ik het wel fijn dat ik niet meer op hoefde te letten of mijn haar niet af gaf. Als ik namelijk ging slapen waren mijn pyjama en kussen bruin en na het douchen was de handdoek ook helemaal verkleurd. Gelukkig is het wel uitwasbaar maar het is natuurlijk nooit fijn als je haar afgeeft.

Ik heb nog een bus liggen (het was namelijk 1+1 gratis ^^) dus ik ga het zeker nog een keertje doen maar ik denk niet dat ik hierna nog een nieuwe bus ga kopen omdat ik het toch wel irritant vind dat het overal op afgeeft en voor die halve week dat het bij mij blijft zitten vind ik 5 euro toch wel aardig duur.

Als je een keertje een andere haarkleur wilt maar niet gelijk je haar permanent wilt verven of eerst even wilt weten of deze kleur je wel staat is dit zeker een aanrader. Je hoeft je geen zorgen te maken of het je haar beschadigt of wat dan ook en het is leuk om het een keert te proberen.

 

Geef een reactie

